

Corrections and clarifications

CHICAGO TRIBUNE | APR 02, 2020



· An article published on Jan. 29 in the print edition and in the digital edition with the headline “Guilty plea lays bare ex-state Sen. Martin Sandoval’s greed in red-light camera bribery scheme” reported that Sandoval pleaded guilty to taking more than a quarter of a million dollars in bribes, including at least \$70,000 in bribes from a representative of red-light company SafeSpeed for acting as its “protector” in the state Senate. A sentence has been revised to include the information that the source of the \$70,000 in bribery money was the government, as part of its investigation. Similar information was added to an item in the digital Jan. 28 “Spin” political column as well as a Page 1 article on Feb. 2 about a campaign donor that included a reference to the bribery plea. Also, a Pioneer Press story dated Feb. 1 reported on the Oak Brook Village president’s letter to an Illinois Department of Transportation official as a follow-up to Sandoval’s guilty plea; it has been revised to include the information that the government supplied the \$70,000 bribery money.

Publishing information quickly and accurately is a central part of the Chicago Tribune’s news responsibility and a value shared in all our publications. Our editorial code of principles governs professional behavior and journalism standards. Everyone in our newsroom must agree to live up to this code of conduct. [Download the file.](#)